Je winkelwagentje is leeg.
Het geven van een relatiegeschenk is algemeen geaccepteerd, maar toch bestaan er nog enkele misverstanden over. Wat is het doel van een relatiegeschenk en waar moet u op letten?
Het doel van een relatiegeschenk
Door een relatiegeschenk te geven probeert u uw organisatie op een positieve wijze te presenteren. Het kan bedoelt zijn als bedankje of om bij wijze van verrassing mee te nemen naar een nieuwe klant. Het is een leuke binnenkomer en u maakt er tegelijkertijd goede sier mee.
Wanneer u de klant een positief beeld geeft van uw organisatie zal dit een gunstig resultaat hebben op de samenwerking. De kans is groot dat uw klant na het ontvangen van een relatiegeschenk langer aan u verbonden blijft en dat er ook een sociale band tussen de klant en u ontstaat.
Relatiegeschenken kunnen de keuzes die klanten maken beïnvloeden. Zij krijgen namelijk een positief beeld van uw organisatie en zullen daardoor sneller (weer) met u in zee gaan. Bovendien wordt door de strategische plaatsing van uw logo de naam van uw bedrijf beter bekend en kunt u een relatie bedanken voor de prettige samenwerking.
Waar moet u op letten?
Bij het geven van een relatiegeschenk moet u erop letten dat u de geschenken doelgericht aanbiedt. Op deze manier kunt u het gewenste effect teweegbrengen. Het is gebruikelijk om rond de jaarwisseling uw klanten bedanken voor de prettige samenwerking voor het afgelopen jaar. U begint dan samen met uw klant of leverancier op een positieve wijze aan het nieuwe jaar. Uiteindelijk bent u degene die beslist aan welke relatie een geschenk wil geven.
De keuze voor een relatiegeschenk is erg belangrijk. Het is zeer ongepast om een fles wijn aan een moslim te geven of om een geschenk te geven dat de ontvanger op verdere kosten jaagt. De positieve boodschap die u wilde bereiken, zal dan omslaan in een zeer negatieve. De keuze van een relatiegeschenk is dan ook heel belangrijk.
Wat moet u geven?
Vaak worden sleutelhangers, pennen of een fles wijn gebruikt om als relatiegeschenk te geven. Dit is echter weinig origineel of onderscheidend. Bonbons zijn daarentegen een zeer geschikt artikel om cadeau te doen. Door de plaatsing van uw logo of slogan op de bonbons wordt u beter onthouden. Bovendien verdwijnt een pen of sleutelhanger vaak ongezien in een tas, maar zal uw relatie bij het eten van iedere bonbon weer aan uw organisatie denken. Het is als een visitekaartje dat u als het ware elke keer weer opnieuw geeft.
Bij Choco-Paradijs gebruiken we de nieuwste druktechnieken om uw logo, slogan of boodschap op de bonbons te plaatsen. Neem eens een kijkje in ons uitgebreide assortiment logobonbons en informeer naar de mogelijkheden.
We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.